Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że zmieniamy sposób potwierdzania płatności kartą w Internecie. Zmiana zostaje wprowadzona zgodnie z Dyrektywą PSD2, zgodnie z którą instytucje finansowe są zobowiązane stosować silne uwierzytelnienie i w przypadku transakcji z użyciem karty, klient będzie zobligowany potwierdzać płatność przy użyciu co najmniej dwóch elementów uwierzytelniania z poniższych kategorii:
- wiedza,
- cechy charakterystyczne użytkownika,
- coś, co posiada użytkownik.
Obecnie przy płatności kartą w Internecie, najczęściej prosimy o potwierdzenie transakcji jednorazowym kodem SMS. To, czy płatność wymaga dodatkowej autoryzacji, zależy od tego, czy sklep internetowy oferuje obsługę płatności z użyciem 3D Secure.
Od 1 września 2021r. zmieni się sposób potwierdzenia płatności kartą w Internecie.
Usługa silnego uwierzytelnienia opierać będzie się o łączne zastosowanie dwóch czynników:
- kod SMS – element posiadania – bez zmian
- hasło do transakcji internetowych (e-hasło) – element wiedzy – zdefiniowane przez klienta w systemie bankowości elektronicznej eSKOK.
Zgodnie z decyzją podjętą przez Kasę Krajową e-hasło będzie składało się z 6 znaków. Klient będzie miał możliwość zarówno nadania pierwszego hasła, jak też jego późniejszej zmiany za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej eSKOK. Zastosowany będzie 3 miesięczny okres przejściowy, w którym klient będzie mógł dokonywać transakcji wyłącznie przy użyciu metody SMS do chwili, gdy zdefiniuje w eSKOK hasło do transakcji internetowych. Wraz ze zdefiniowaniem hasła, nastąpi na karcie zmiana metody uwierzytelnienia na SMS + hasło i nie będzie możliwości powrotu do metody SMS. Po upływie okresu przejściowego, nastąpi globalna zmiana metody uwierzytelnienia z SMS na SMS + hasło i od tego momentu żaden klient nie będzie mógł uwierzytelnić płatności przy użyciu jedynie kodu SMS.
Od dnia 01 listopada 2021 r. w przypadku braku posiadania eSKOK nie będzie możliwości dokonania potwierdzenia płatności kartą za transakcje przeprowadzone w Internecie. Wszystkie pozostałe funkcje karty VISA pozostają bez zmian.
E-hasło będzie zdefiniowane na poziomie klienta (nr członkowskiego), tzn. klient (identyfikowany unikalnym nr członkowskim) będzie miał możliwość zdefiniowania jednego e-hasła do wszystkich wydanych dla niego kart.
- Posiadacz w sklepie internetowym wybiera sposób płatności „karta”.
- Posiadacz uzupełnia dane wymagane do transakcji internetowej.
- Akceptant uczestniczący w usłudze 3D Secure przekazuje dostawcy systemu kartowego za pośrednictwem organizacji płatniczej dane transakcji.
- Dostawca systemu kartowego przeprowadza uwierzytelnienie w systemie.
- Dostawca wyświetla zapytanie o e-hasło, a następnie o kod sms.
- Dostawca waliduje poprawność wprowadzonego hasła i sms. Posiadacz/użytkownik będzie miał trzy próby na wprowadzenie e-hasła w trakcie uwierzytelnienia transakcji internetowej, w przypadku wprowadzenia trzykrotnie błędnego e-hasła karta zostanie zablokowana do godz. 23:59. Kartę będzie można odblokować wcześniej kontaktując się z infolinią Centrum Kart SKOK – tak samo, jak w przypadku podania błędnego kodu SMS./li>
Życzymy przyjemnego korzystania z Usługi eSKOK
SKOK „Świdnik”